Tafsiran mimpi dalam Islam, mimpi berkaitan dengan haiwan 3/3 - Terbaik.my

Tafsiran mimpi dalam Islam, mimpi berkaitan dengan haiwan 3/3

Sunday, 4 March 2012 | comments (45)

1.Jika bermimpi melihat kambing yang terlalu banyak menandakan pekerjaan anda akan memperoleh rezeki yang halal.
2.Sekiranya bermimpi naiki kuda atau unta, anda akan memperoleh kemuliaan dan kebajikan serta cita-cita anda akan dimakbulkan Allah.
3.Bermimpi naik gajah anda akan dipermuliakan orang dengan kebesaran.
4.Jika bermimpi membunuh gajah anda akan dihormati dan memperoleh kebahagian di dunia dan akhirat.
5.Jika bermimpi melihat gajah berjuang alamatnya orang-orang besar akan berkelahi sesama sendiri.
6.Jika bermimpi harimau datang kepada anda alamatnya anda akan memperoleh kehinaan
7.Jika bermimpi melihat babi atau anaknya menandakan orang itu melakukan pekerjaan terkutuk. Sebaliknya jika bermimpi membunuh babi atau tikus anda akan menunaikan haji atau memperoleh pahala haji.
8.Jika bermimpi pelanduk atau kijang datang kepada anda alamatnya anda akan memperolehi isteri yang jahat.
9.Jika bermimpi lebah bersarang dalam telaga atau sarangnya jatuh dalam telaga menandakan anda akan dipermuliakan orang 10.Sekiranya bermimpi anda ditangkap harimau, alamatnya anda akan diperdayakan orang
11.Bermimpi memandikan binatang menandakan seseorang itu akan sakit atau mendapat kebinasaan atau kehilangan sesuatu
12.Jika bermimpi melihat terlalu banyak ayam di bawah rumah anda atau di dalam kampung anda akan beroleh orang gaji atau hamba yang baik
13.Jika bermimpi bermain telor ayam menandakan anda akan berkawan dengan orang-orang jahat
14.Jika anda bermimpi bermain dengan burung hantu di rumah atau berhampiran dengan rumah anda  menandakan ahli keluarga anda akan meninggal dunia
15.Sekiranya anda bermimpi burung merak datang kepada anda lalu anda tangkapnya menandakan anda akan memperoleh kekayaan atau mendapat anak lelaki
16.Jika bermimpi lebah, lalat atau nyamuk terlalu banyak alamatnya orang ramai akan berhijrah ke tempat anda
17.Jika bermimpi burung terbang ke rumah anda kemudian terbang ke rumah orang lain menandakan anda akan berduka cita
18.Bermimpi burung putih datang ke rumah menandakan anda akan memperoleh isteri yang budiman atau mendapat rezeki
19.Jika bermimpi menunggang naga menandakan semua kehendak diperoleh
20.Jika bermimpi dililit ular seluruh badan menandakan sesuatu yang buruk akan berlaku
21.Bermimpi kutu atau hama melekat di badan atau pakaian menandakan anda akan mendapat bencana
22.Bermimpi disengat binatang bisa menandakan anda akan mendapat kecelakaan
23.Jika bermimpi dipatuk ular seseorang itu akan mendapat suami atau isteri
24.Bermimpi makan telor ayam, pisang atau minyak alamatnya akan memperoleh keuntungan
25.Bermimpi memukat ikan alamatnya anda akan menjadi kaya atau mendapat keuntungan yang berlipat kali ganda
26.Bermimpi mencari burung alamatnya anda akan mendapat keuntungan dan dimurahkan rezeki 27.Bermimpi mendapat terlalu banyak najis menandakan anda akan kekurangan harta
28.Bermimpi mengenai najis besar menandakan anda akan mendapat kerugian
29.Jika bermimpi makan tahi alamatnya anda akan memperoleh harta yang halal dan akan sembuh dari penyakit
30.Jika bermimpi mencium bau kasturi atau anbar alamat orang itu akan sakit Bermimpi tubuh anda direnjis air mawar menandakan anda akan mendapat harta
kekayaan yang halal

p/s: Sebahagian dari mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan tidur(gangguan syaitan). Bergantung kepada waktu kita tidur dan kebiasaanya mimpi yang benar selalu berlaku apabila keadaan kita tidur dengan nyenyak terutama 1 jam selepas lena tidur sehingga sebelum waktu subuh. Setiap perkara yang berlaku, berserahlah kepada Qada dan Qadar kerana Allah SWT lah yang maha mengetahui. Sumber | hotreload2u.blogspot.com

Tafsiran mimpi dalam Islam, mimpi berkaitan peristiwa atau kejadian 1/3
Tafsiran mimpi dalam Islam, mimpi berkaitan alam semulajadi dan tanaman 2/3
Share this article :

+ comments + 45 comments

21 August 2012 18:08

terima kasih atas perkongsian :)

Anonymous
10 October 2012 14:40

Saya dah 3 kali mimpi kucing2 peliharaan saya yang dah mati.

Anonymous
15 October 2012 10:43

kalau mimpi burung helang yg menyorok kt somewhere utk rehat.. apa maksud nya ea?

26 November 2012 00:27

Saya bermimpi beruk yg menakutkan saya..
Apakah maksudnya..??

9 December 2012 08:14

Salam..Tumpang tanya,Isteri saya mimpi ular sawa putih,masuk dirumah pakciknya,
Lalu ayah nye menangkap dan membuang ular sawa itu..
Apakah maksudnya??

9 December 2012 08:19

Salam..Tumpang tanya,Isteri saya mimpi ular sawa putih,masuk dirumah pakciknya,
Lalu ayah nye menangkap dan membuang ular sawa itu..
Apakah maksudnya??

9 December 2012 08:22

Salam, tumpang tanya, isteri saya bermimpi seekor ular sawa putih masuk kerumah ketika dirumah pakcik nya..lalu ayah nya menangkap dan terus membuang ular sawa itu tanpa membunuhnya..
Apekah maksudnya??
Terima kasih

Anonymous
22 December 2012 09:35

sy mimpi dikejar singa sm ke ngan harimau..huhu takut nye..

Anonymous
25 December 2012 01:57

Apa maksud mimpi segerombolan anjing yang garang dan sangat menakutkan

27 December 2012 12:01

Assalamualaikum w.b.t
Hari pertama:Saya bermimpi dikejar sekor TEBUAN, saya lari masuk dalam rumah dan tutup pintu rumah malahan tebuan tersebut masuk dalam rumah lalu mengejar saya lagi, saya lari masuk dalam bilik tebuan tu pun masuk bilik lalu ikut dan kejar saya, saya habis ikhtiar lalu saya lari masuk dalam kereta, tebuan tersebut hinggap d hadapan cermin kereta,lalu saya start ejin kereta dan jalan, tebuan tersebut masih melekat d cermin. Tiba2 saya terjaga dari tidur jam menunjukkan pukul 5.20am.
Selang 2hari saya mimpi, bukit yg telah di bina tapak projek, lalu lori yg sedang memajat bukit terjatuh bersama batu yg sangat besar.

#Apakah maksud mimpi tersebut#

Anonymous
9 January 2013 08:52

ASKUM, SY BERMIMPI ULAR SMBUNYI DI DLAM KAIN SY APEKH MKSUD MIMPI ITU..

Anonymous
28 January 2013 14:43

jika kta mimpi binatang putih,brmaksud ada makluk halus hendak mhampiri kta

Anonymous
5 February 2013 09:56

saya bermimpi,berada di sebuah kwsan yg dipenuhi dgn ular,kemudian dipatuk oleh ular bertanduk sebanyak 3x di betis dan paha. .apa mknanya?

Anonymous
13 February 2013 00:47

salam...
ape makna mimpi ular sawa? ular tu d pelihara ibu sy n cpt besar. 1 ari kte org 1 fmly g holiday n ibu sy bawa ular tu skali. ibu lupa bg mkan n dia kejar2 buat kacau.time ular tu nk lilit ibu sy sy tarik tngn ibu tuk slmtkn dia. tp ibu pngsan.

Anonymous
7 April 2013 10:00

Mimpi dimakan buaya pas tu sya nak lepas kan diri dengan cara saya menyucuk matanya dengan jari dan sya tersedar apa mksudnya.?

Anonymous
13 April 2013 17:55

SAYA BERMIMPI GURITA MEMAKAN SEORANG PEREMPUAN

Anonymous
21 April 2013 21:38

Saya bermimpi melihat diri saya menjadi tujuh... dan saya berkawan mesra skali dengan diri saya yang tujuh orang itu...dan pada keesokan hari pada waktu Zohor ada seorang yang tua datang kepada sy suruh tolong baiki basikalnya yang bocor....tetapi saya menolak...malam itu saya bermimpi org tua itu datang kpd sy dengan dengan 3 batu permata dan bila dia bagi pad saya,,,saya pengang lalu batu permata tersebut bertukar menjadi debu dan satu bentuk mata manusia...apakah maksud semua ini...

Anonymous
21 April 2013 21:39

Saya bermimpi melihat diri saya menjadi tujuh... dan saya berkawan mesra skali dengan diri saya yang tujuh orang itu...dan pada keesokan hari pada waktu Zohor ada seorang yang tua datang kepada sy suruh tolong baiki basikalnya yang bocor....tetapi saya menolak...malam itu saya bermimpi org tua itu datang kpd sy dengan dengan 3 batu permata dan bila dia bagi pad saya,,,saya pengang lalu batu permata tersebut bertukar menjadi debu dan satu bentuk mata manusia...apakah maksud semua ini...

Anonymous
21 April 2013 21:40

Saya bermimpi melihat diri saya menjadi tujuh... dan saya berkawan mesra skali dengan diri saya yang tujuh orang itu...dan pada keesokan hari pada waktu Zohor ada seorang yang tua datang kepada sy suruh tolong baiki basikalnya yang bocor....tetapi saya menolak...malam itu saya bermimpi org tua itu datang kpd sy dengan dengan 3 batu permata dan bila dia bagi pad saya,,,saya pengang lalu batu permata tersebut bertukar menjadi debu dan satu bentuk mata manusia...apakah maksud semua ini...

Anonymous
30 April 2013 11:09

SY MIMPI DIGIGIT ANJING DAN TELAN AIR LIUR ANJING......

Anonymous
18 May 2013 23:55

Saya selalu bermimpi menunggang kuda

Anonymous
16 June 2013 17:48

Salam. Mimpi masuk ke dlam rumah usang/ terbiar kemudian muncul gagak yg bersinar bulu terbang pergi.mksudnya? dlm pkul4pagi sya tersedar..

21 July 2013 04:32

istri sya bermimpi disetiap pintu rumah ada harimau.bertanda apakah mimpi tersebu,terima kasih

21 July 2013 04:33

istri sya bermimpi setiap pintu rumah ada harimau,bertanda pakah mimpi tersebut,terima kasih

29 July 2013 05:23

Kalau mimpi ular tedung hitam yg lilit bdn dy kt Peha knan sy..mkaudny.

29 July 2013 05:29

Sy mimpi ular tedung hitam.ad org bwk ular tu kt sy.lpas tu.dia nyanyi n then soh ular tu Kuar Dr sangkar NY..start ITU lar ular ITU ikut sy kmane je sy pergi smpai ad wktu tu ular tedung tu lilit bdn dy kt peha sy.mhn jwpn.

Anonymous
30 July 2013 06:36

istri saya mimpi badan dia di penuhi kutu apa makna nya??? tololng jawaban terima kasih

Anonymous
30 July 2013 06:39

istri saya bermimpi di penuhi kutu apa makna nya???

3 August 2013 13:39

Betul ke kalau mimpi ular gigit itu bermaksud mandul..tak tahu btol ke tak

juwita
3 August 2013 13:43

Betul ke saya dgr klau mmpi ular gigit itu bermaksud org tu akn mandul..??

3 August 2013 13:44

Betul ke kalau mimpi ular gigit itu bermaksud mandul..tak tahu btol ke tak

13 August 2013 17:53

@Anonymous
Mimpi tentang ular...yang berkaitan dengan ular....maknanya musuh,dikhianati,ada orang yang cuba memusnahkan diri kita....

13 August 2013 17:55

Mimpi tentang ular...alamatnya anda ada musuh....yg ingin memusnahkan anda

30 August 2013 08:14

Mimpi melempar kucing ke kolam,trmasuk memandikan binatang ga iiah??

30 August 2013 08:16

Mimv melempar kucing ke kolam,trmasuk memandikan binatang bukan yah??

Anonymous
5 September 2013 14:09

mimpi menaiki bot dan ada ikan jerung dan pergi pecut ke tempat buaya pulak?

21 October 2013 08:40

Saya bermimpi mengenakan pakai besar dan menjadi seorang ratu di negeri dan raja nya adalah org yg saya kenal.kemudian sy melihat diri saya di fitnah, kemudian jatuh sakit dan saya mati. Apa ya maksudnua

21 October 2013 08:41

Saya bermimpi mengenakan pakai besar dan menjadi seorang ratu di negeri dan raja nya adalah org yg saya kenal.kemudian sy melihat diri saya di fitnah, kemudian jatuh sakit dan saya mati. Apa ya maksudnua

Anonymous
27 October 2013 11:39

Salam tuan..apkah tafsiran mengenai mimpi dikejar lembu@kambing??

Anonymous
6 December 2013 09:27

Assalamualaikum saudara kalau saya bermimpi bertaruh dgn orang bangsa cina dan membunuhnya lps itu dicari oleh polis ape maknenya amat menakutkan kerana mimpi itu memang lampak nyata

Anonymous
23 January 2014 18:04

sy bermimpi melapah, memasak dan memakan daging babi.. Ade maksud ke tu?

Mohd Rasidi
28 January 2014 10:36

saya mimipi kucing dikejar oleh beruk yg menakutkan dalam rumah saya

Anonymous
29 January 2014 13:48

Kalo bermimpi terjun dari bangunan yang sangat tinggi apa mksud dari sudut Islam?

22 April 2014 14:04

Assalammualaikum...saya MIMPI diri saya diserang sekumpulan katak/kodok...ape mknanya?

20 July 2014 12:57

Makna mimipi melihat lebah sedang mengawan..

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by TERBAIK.my - Info Terkini, Isu semasa, Hiburan, Tips dan Ilmiah

Post a Comment

 
Support : Web media TERBAIK.my
Copyright © 2012. Terbaik.my - All Rights Reserved
Published by Mas Template Sememangnya hanya yang TERBAIK!