Tafsiran mimpi dalam Islam, mimpi berkaitan peristiwa atau kejadian 1/3 - Terbaik.my

Tafsiran mimpi dalam Islam, mimpi berkaitan peristiwa atau kejadian 1/3

Tuesday, 21 February 2012 | comments (192)

1.Bermimpi menunaikan solat alamatnya akan sempurna kerja di dunia dan akhirat.
2.Bermimpi berlaku perang sabil atau anda akan menunaikan haji alamatnya dosa anda akan diampunkan dunia dan akhirat
3.Bermimpi memasuki masjid haram atau melakukan tawaf di baitulallah alamatnya
anda akan mendapat pahala dan nikmat akhirat dan jika seseorang itu berada
dalam kesakitan ia akan segera sembuh
4.Bermimpi beri sedekah atau zakat fitrah anda akan berasa suka cita dan aman bahagia
5.Bermimpi memohon doa kepada Allah Taala atau membaca qur'an di rumah anda alamatnya anda akan terlepas daripada bahaya atau sempurna sesuatu pekerjaan yang dilakukan
6.Jika bermimpi membaca qur'an dengan suara yang lanjut alamatnya panjang usia anda
7.Jika bermimpi berpuasa alamatnya anda akan mendapat kekayaan atau menjadi orang yang berpakat besar
8.Jika bermimpi diri anda dalam keadaan bersujud alamatnya anda akan bertapa
9.Bermimpi sembahyangkan jenazah memberi alamat anda akan mendapat pahala
di dunia dan akhirat
10.Jika bermimpi melihat pelita atau sesuatu yang menyala menandakan pekerjaan
yang anda lakukan tidak dapat dilakukan oleh orang lain Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmu kebajikan di dunia dan akhirat
11.Jika bermimpi melihat jalan masuk ke kebun atau sesuatu kawasan alamatnya anda akan mendapat berita yang gembira
12.Jika bermimpi melihat jalan yang lurus memberi alamat anda akan melakukan
segala suruhan Allah Taala Jika bermimpi melihat jalan ke pekan memberi
petunjuk anda akan mendapat keuntungan yang besar
13.Jika bermimpi melihat jalan yang sempit alamatnya anda akan mengalami kesukaran
14.Bermimpi perisai terlalu banyak di rumah anda alamatnya rumah anda dipeliharan daripada sebarang kejahatan
15.Bermimpi mengenai anak panah menandakan anda akan mendapat surat Jika bermimpi diri di panah orang alamatnya anda akan mengirim berita kepada orang
16.Bermimpi memanah kayu menandakan akan berlaku kematian
17.Bermimpi bermain besi memberi alamat sebarang pekerjaan yang dilakukan akan
diakhiri dengan kejayaan
18.Bermimpi bermain dengan senjata menandakan seseorang itu akan mendapat
kebaikan daripada apa yang dilakukan untuk kebajikan Bermimpi mengenai
permata membawa petanda anda akan mendapat harta atau kenaikan pangkat
19.Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikan
20.Bermimpi duit terbelah dua alamatnya anda akan bergaduh
21.Bermimpi bertengkolok besar atau berbaju besar anda akan menjadi orang
berpengaruh atau berpangkat besar
22.Bermimpi berkain hijau alamatnya segala kerja yang dilakukan akan mendapat keredhaan Allah Taala. 23.Bermimpi memakai kain memberi alamat anda akan mendapat keuntungan yang besar
24.Jika bermimpi kain di pinggang terkoyak alamat keluarganya akan mati dan kalau terkoyak baju alamat kematiannya
25.Bermimpi mengenai bunyi gendang di dalam rumah alamatnya pekerjaan anda diberkati
26.Jika bermimpi bunyi rebab alamat beroleh kegembiraan dalam hidup
27.Jika bermimpi makan kuih apam alamatnya anda akan mendapat harta dan jika
makan sehidangan dengan raja atau orang besar kehendak anda akan tercapai
28.Bermimpi makan gula alamatnya seseorang akan berduka cita
29.Bermimpi makan makanan masam memberi alamat anda akan sakit atau berduka
cita Jika bermimpi memakan ubat alamatnya anda akan berada dalam keadaan aman dan sentosa30.Sekiranya bermimpi diri anda telah sembuh dari demam, menandakan cita-cita anda akan berjaya.
31.Jika bermimpi muka anda merah atau hitam menandakan anda akan mendapat bahaya.
32.Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati.
33.Jika bermimpi diri anda dipukul orang atau mengalami perdarahan menandakan anda akan kehilangan harta.
34.Jika bermimpi dimarahi guru, menandakan anda akan dimurkai oleh orang-orang besar.
35.Jika bermimpi rumah anda atau rumah orang lain runtuh alamatnya anda akan difitnah.
36.Jika bermimpi naik ke rumah besar atau mahligai yang indah anda akan memperoleh kebesaran di dunia dan akhirat.
37.Jika bermimpi membuat rumah atau dinding alamatnya anda akan memperolehi kekayaan dan selamat dalam kerjaya anda.
38.Jika bermimpi melihat rumah yang tinggi menandakan anda akan berkawan dengan orang jahat
39.Bermimpi tangga rumah patah menandakan anda akan dikhianati
40.Sekiranya di dalam mimpi anda anda berwudhuk alamatnya pekerjaan anda akan
sempurna
41.Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu
42.Sekiranya anda bermimpi berjalan atau berlayar ke sesuatu tempat yang jauh menandakan anda akan dipermuliakan orang
43.Bermimpikan ayam sabung menyambung menandakan anak lelaki anda akan berkawan dengan orang baik 44.Jika bermimpi melihat Allah Taala dengan ketiadaan yang menyerupai baginya
dengan sesuatu , segala kehendak akan diperolehnya dan dialah Wali Allah yang
beroleh kebesaran di dunia dan akhirat
45.Sekiranya seseorang bermimpi melihat Rasulullah s.a.w anda akan masuk syurga
46.Jika bermimpi melihat malaikat Jibrail a.s datang kepada anda, anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat
47.Jika di dalam mimpi seseorang itu melihat titian siratulmustaqim, seseorang itu akan mendapat pekerjaan yang baik dan dijauhi daripada kejahatan
48.Sekiranya bermimpi melihat pendita atau fakir, anda akan dikurniakan sesuatu oleh Allah s.a.w 49.Sekiranya bermimpi melihat lelaki lebih ramai daripada perempuan menandakan anda akan mendapat kebajikan
50.Jika bermimpi memegang dakwat atau kalam, alamatnya anda akan memperoleh isteri, ilmu dan harta yang halal
51.Jika bermimpi mata atau tubuh anda bercahaya alamatnya anda akan memperoleh kebajikan dengan sempurna
52.Jika bermimpi mencukur bulu ketiak menandakan anda akan terlepas dari harta yang ditanggung
53.Jika bermimpi berjumpa dengan orang alim alamatnya anda akan menjadi penghulu besar
54.Jika bermimpi memotong rambut menandakan anda akan bercerai dengan isteri
55.Bermimpi membuang darah menandakan anda akan sembuh dari penyakit
56.Jika bermimpi paras anda mempunyai perempuan alamatnya anda akan
memperoleh harta atau anak
57.Jika bermimpi diri anda mati menandakan anda akan panjang umur tetapi jika bermimpi mati hidup semula alamatnya kehendak anda akan diperoleh
58.Sekiranya diri anda bermimpi dibawa ke kubur alamatnya anda akan beroleh kekayaan
59.Jika bermimpi kanak-kanak datang kepada anda menandakan anda akan memperoleh harta yang banyak

p/s: Sebahagian dari mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan tidur(gangguan syaitan). Bergantung kepada waktu kita tidur dan kebiasaanya mimpi yang benar selalu berlaku apabila keadaan kita tidur dengan nyenyak terutama 1 jam selepas lena tidur sehingga sebelum waktu subuh. Setiap perkara yang berlaku, berserahlah kepada Qada dan Qadar kerana Allah SWT lah yang maha mengetahui. Sumber | hotreload2u.blogspot.com

Tafsiran mimpi dalam Islam, mimpi berkaitan alam semulajadi dan tanaman 2/3
Tafsiran mimpi dalam Islam, mimpi berkaitan dengan haiwan 3/3
Share this article :

+ comments + 192 comments

FARA
9 August 2012 10:38

SAYA BERMIMPI BRTENGKAR DG ORANG YG SYA SYANGI, KEMUDIAN BRPISAH DAN TDK AKN PRNAH BRSTU.ARTINYA APA YA ??? TLONG DJWAB

Anonymous
30 September 2012 19:06

Sya bermimpi mliat satu pergaduhan antara manusia dan syaitan atau iblis..trus sya didampingi bersama guru-guru ugama..dan d.ajar membaca surah..cba terangkn apa erti ny ...

Anonymous
3 October 2012 12:04

mimpi mengandung...

5 October 2012 16:27

Saya bermimpi seorang lelaki yang saya ada perasaan padanya tanpa pengetahuannya menghulurkan tangannya pada saya untuk bersalam di dalam mimpi.apakah makna mimpi saya?

12 October 2012 18:27

saya bermimpi ada seseorang bagi burung merak kat saya... apa makna mimpi saya tu?

Anonymous
20 October 2012 23:19

saya pda malam jum'at kamarin, sya mimpi bertemu dgn rasulullah,(Nabi Muhammad) beliau berkata kpadaku, jgnlah kau meremehkan shalat,,

Anonymous
22 October 2012 03:00

salam..saya bermimpi di sembelih oleh pakcik saya sendiri..pada waktu yang sama ada singa mengejar saya..apakah maksudnya.

Anonymous
22 October 2012 18:08

saya bermimpi org mengajar cara rukok yg betul dan saya kerap mimpi tentang solat di ajar dan mengajar apakah maksudnya

Anonymous
24 October 2012 08:39

Jika kita bermimpi masuk dlm rumah,,tpi dlm rumah itu ada kuburan,,apa maksud nya??

Anonymous
24 October 2012 12:51

Saya bermimpi bersetubuh dengan org yang saya sayangi , tapi dlm masa yang sama kawan saya yang baring disebelah saya , dipeluk kepalanye oleh orang yang saya sayangi sambil saya dan orang saya sayangi bersetubuh . Apa maksudnya

Anonymous
29 October 2012 23:41

salam isteri sy mimpi makan nasi ada rambut bila buang makan nasi tu ada lagi rambut ? apa maksud dia skrang dia takut ada org nk buat ilmu guna 2 pada dia??

Anonymous
1 November 2012 16:29

Ku x silap nak dpt rezeki yg tak diduga...

Pika
9 November 2012 12:23

sy bermimpi mnemui ssorg yg sy syg n yg lm cgt x jmp atau mhbungi,paras rupa dlm sekeping gmbr bbju mlyu..ape mksdny??

9 November 2012 14:12

saya ada mimpi jatuh dr tmpt yang tinggi sgt. .ape mksdnya eh?

Anonymous
11 November 2012 22:20

saya mimpi baju saya bahagian tepi semua tentas tetapi bahagian bawah sekali terkoyak sebab tentas 2....
apakah alamat disebalik mimpi tersebut....

Anonymous
12 November 2012 07:02

salam.sya brmimpi melihat puteri (anak raja) melawat ksekolah sya sambil trsenyum .dlm msa yg sma ,sya mimpi adik lelaki sya separuh kakinya patah tapi dia masih mampu brjln dn brlari dgn sebelah kakinya.apakah maksud mimpi tersbut?

Anonymous
23 November 2012 03:00

Saya bermimpi saya dirogol oleh kawan atau bisnes partner suami saya. Dalam mimpi itu ada saya,suami saya, dan 2 org bisnes partner suami saya. Seorg tu merogol saya suami saya cuma melihat sahaja. Seorg lagi menangis seperti mau menolong tapi tidak mampu....

30 November 2012 00:00

Saya bemimpi saya berkahwin dengan orang yang saya sayangi. Apa maknanya ya?

Anonymous
3 December 2012 18:45

saya mimpi moto hilang apekah maksudnye???

5 December 2012 01:42

assalamualaikum..saya bermimpi memakai seluar panjang sebanyak dua lapis...seluar tu ketat..apakah maksud mimpi saya itu..

5 December 2012 01:44

assalamualaikum..saya bermimpi memakai seluar ketat sebanyak dua lapis..apakah maksud mimpi saya itu...

Anonymous
5 December 2012 04:03

Klu x silap....maksud nya org yg awak syg akan pergi kepada.rakan awak...

Anonymous
5 December 2012 04:04

Maksud nya awak akan brjmpa dgn org trsebut

Anonymous
5 December 2012 04:06

Maksud nya awak x akan dpt brkahwin ngan org trsebut

Anonymous
6 December 2012 14:06

apa mksud mimp sy berdiri di pinggir lautan yg luas...dn terlihat masjid d tgh2 lautan

Anonymous
15 December 2012 14:34

SAya mimpi gigi saya tercabut . Kan kalau gigi tercabut , gigi bentuknya sama je kan ..tapi saya mimpi gigi saya tercabut , lepas tu patah

18 December 2012 09:46

salam..sy b'mimpi mgenai bnde2 tajam sperti pisau di mana masa sy kecik sy mimpi yg per0mpak masuk ke rumah,lalu menikam sy..sjak itu,kbanyak kan mimpi sy b'kenaan bnde2 tajam sperti baru2 ni,sy b'mimpi sy gaduh dgn kwn lama sy dan dia telah meletak kan pisau di muka saya dgn menekannya bgitu kuat sehingga sy seolah2 merasakannya..tlong di jelaskan..
ajiep2010@gmail.com

19 December 2012 09:53

assalamualaikum. td malam aku mimpi sdang pergi takziah. tapi saat mau di sholati. si mayit perlu dipindahkan dulu. pas saat dipegang mau dipindahkan, si mayit hidup lg. kira kra artinya apa ya. tolng di blas comentya. trima ksih.

19 December 2012 09:58

assalamualaikum. td malam aku mimpi sdang pergi takziah. tapi saat mau di sholati. si mayit perlu dipindahkan dulu. pas saat dipegang mau dipindahkan, si mayit hidup lg. kira kra artinya apa ya. tolng di blas comentya. trima ksih.

Anonymous
19 December 2012 12:51

Saya bermimpi mandi hadas

26 December 2012 10:07

assalammualaikum...saya bermimpi mendapat 3 pasang telekung..apakah maksudnya...

26 December 2012 10:07

assalammualaikum...saya bermimpi mendapat 3 pasang kain telekung..apakah maksudnya..

Anonymous
26 December 2012 10:48

mimpi bersalam dengan perempuan berbaju merah...apakah?????

31 December 2012 17:59

Salam..baru2 nie saya ade bermimpi semasa berada di atas bukit bersama isteri saya selepas itu datang orang ramai membaling batu ke arah kami dan kami lari menuruni bukit tetapi orang2 tu masih lagi membaling batu..apabila ade seseorang nk baling batu yg agak besar kpd saya tiba2 saya terjaga..apakah maksudnya tu ye??

31 December 2012 18:01

Assalamualaikum..saya telah bermimpi di baling batu yg agak besar..apakah maksudnya??

31 December 2012 18:02

Salam..baru2 nie saya ade bermimpi semasa berada di atas bukit bersama isteri saya selepas itu datang orang ramai membaling batu ke arah kami dan kami lari menuruni bukit tetapi orang2 tu masih lagi membaling batu..apabila ade seseorang nk baling batu yg agak besar kpd saya tiba2 saya terjaga..apakah maksudnya tu ye??

2 January 2013 12:54

bakal tunang sy bermimpi emak sy memberinya 2 bentuk cincin tapi 1 cincin hilang. Mimpi 2 hari berturut-turut. Maksudnya ...

2 January 2013 13:05

Bakal tunang sy bermimpi emak sy ingin memberinya 2 bentuk cincin, 1 telah hilang. berMimpi 2 mlm berturut-turut.

Anonymous
3 January 2013 05:59

Saya tiada mimpi

4 January 2013 22:17

Sy mimpi mengandung 1 bln

4 January 2013 22:18

Mimpi mengandung ape maksud ye

4 January 2013 22:19

Sy mimpi mengandung 1 bln

Anonymous
5 January 2013 06:53

Salam...saya bmimpi jln klr ke bndr bnjir...apakah tafsiranya?

7 January 2013 06:45

assalamulaikum ..saya bermimpi menjadi wali.dan berhijrah ke kota suci makkah.apakah maksud mimpi saya

7 January 2013 06:47

saya bermimpi menjadi wali islam.dan berhijrah ke kota suci makkah.apakah maksud mimpi saya

8 January 2013 02:19

sya ingin bertnya,,,mak sya bermimpi kdua arwah ibubapanya menghantar sepotong peha daging lembu...mak sya membuat sup untuk mkan satu kluarga dan apabila masak kami menghidang dgn nasi tetapi dlm nasi yg kami hidang itu bercmpur pasir dan terus tersedar...
kami ingin tahu ap maksud mimipi mak saya itu...??

9 January 2013 12:21

Pengalaman sy klu bermimpi baju atau kain koyak bermakna anda akan berada dlm kesusahan.

9 January 2013 12:24

Maksudnya anda akan dapat kesusahan atau kesempitan hidup.

9 January 2013 12:39

Maksud mimpu gigi patah atau tercabut klu sblh kanan maknanya ada saudara yg rapat dgn kita yg akan meninggal dunia. Klu sblh kiri saudara yg jauh dr kita yg akan meninggal dunia.

Anonymous
9 January 2013 13:24

Anda akan turun pangkat atau akan berhenti keje.

Anonymous
13 January 2013 10:35

Saya bermimpi seorang lelaki berjubah putih berserban lalu lelaki tersebut berdiri di kanan saya lalu memberi saya sebuah quran besar. Lalu lelaki tersebut menyuruh membuka quran dan membaca surah al fil. Apakah petanda nya?

Anonymous
14 January 2013 10:46

Saya bermimpi brada di luar angkasa dgan mmndang lngit n bintang",llu sya jtuh/trun ke bmi dngan trsnyum. Apkah tu?

Anonymous
15 January 2013 13:26

pernah mimpi , nenek saya mati .
lepastu,mimpi saya dan adik-beradik bawa nenek pergi makan.
baru2 ni,mimpi beli kain langsir dengan nenek.
maksudnya?

17 January 2013 16:16

saya brmpi mnarur mayat diliang lahad lalu saya tutup.. apa arti mimpi saya? trmaksh

17 January 2013 16:18

saya brmpi mnarur mayat diliang lahad lalu saya tutup.. apa arti mimpi saya? trmaksh

Anonymous
20 January 2013 09:59

assalaamu'alaikum.
mimpi berada di luar angkasa memandang langit dan bintang",kemudian sya jatuh/turun ke bumi dengan tersenyum. bisakah di jelaskan.

Anonymous
20 January 2013 21:44

mlm td aku mimpi mlihat 2 org(xpasti laki @pompuan)yg sorang memegang kpala ular tp d biarkn ekor ular menbelit rakan yg lg 1..apakah tafsir mimpi ni ye?...

Anonymous
21 January 2013 07:55

Saya bermimpi rumah dibakar oleh sahabat baik.

Anonymous
27 January 2013 18:22

Saya pernah bermimpi bertemu rasullullah...memakai serban putih...berbaju putih...muka nya bercahaya...apakah maksudnya wahai pentafsir mimpi...??

Anonymous
31 January 2013 18:44

Bermimpi mutiara yg di dlm cengkerangnya bercahaya masuk ke dalam mulut saya

31 January 2013 20:16

Saya mimpi saya jumpa tempat yang indah dalam rumah saya.. tlg jwb

Anonymous
1 February 2013 23:10

Salam. apakah tafsir mimpi jika saya bermimpukan lelaki yang sama pada 3 malam berturut2. Saya tidak pula terfikir tnetangnya secara mendalam sebelum tidur. dan pada hari yg ketiga itu saya mimpi dia memberitahu perasaannya (confession) pada saya. malam itu adalah malam hari raya aidiladha. apakah maksud mimpi tersebut?

4 February 2013 19:37

Saya pernah mimpi melihat bulan ada 7 lalu saya berlari sambil mengucapkan subhanallah apa artinya

4 February 2013 19:46

Saya pernah mimpi melihat bulan ada 7 lalu saya berlari sambil mengucapkan subhanallah apa artinya ya?

4 February 2013 19:46

Saya pernah mimpi melihat bulan ada 7 lalu saya berlari sambil mengucapkan subhanallah apa artinya ya?

4 February 2013 19:47

Saya pernah mimpi melihat bulan ada 7 lalu saya berlari sambil mengucapkan subhanallah apa artinya ya?

6 February 2013 00:06

sye bermimpi sye dlm keadaan nazak..ia seolah-olah betul apabila sye bngun..dlm mimpi sye,sblm dlm keadaan nazak,bahu sye telah disentuh oleh seseorang dari belakang dan sye terus rebah..boleh jelaskan maksud mimpi tersebut atau hanya sekadar mainan tidur..??

6 February 2013 00:10

salam,sye mimpi berada dalam keadaan nazak dan ia seolah-olah sngat betul apabila sye sedar..sebelum sye dlm keadaan nazak..bahu sye telah disentuh oleh seseorg dari belakang dan apabila sye kalih ke belakang,sye terus rebah..boleh tafsirkan mimpi sye atau ianya hanya sekadar mainan tido..??

Anonymous
6 February 2013 07:02

saya mimpi menyanyi lagu umpama mimpi dalam mimpi..

6 February 2013 17:45

askum, saya bermimpi diamanahkan membawa jenazah yg sudah di kafan keatas sebuah bangunan krne di khuatiri jenazah tersebut akn di ganggu syaitan n iblis jika dibawa ke ats bangunan tersebut selepas mgrib n saya berjaya menjalankn amanah tersebut... selepas saya turun ke bawah semula saya dapati bangunan tersebut adalah sebuah masjid n saya yg dalam keadaan penat n keletihan ingin berehat tetapi seakan d ganggu n x boleh utk berehat, tibe2 saya lihat ramai org dtg ke arah masjid n saya bertanyakan pd seorg tua tntg amanah saya td serta niat saya yg ingin berehat tetapi org tersebut hanye trsenyum n menyuruh saya solat sunat n membaca al quran, die juga memberitahu saya bahawa yg mengganggu saya adalah penjaga masjid berkenaan yg duduk di sebuah kerusi dlm masjid, die menyuruh saya melayangkn tangan di kerusi tersebut n jika saya bernasib baik saya akn dpt melihat makhluk tersebut n alangkah terperanjatnye saya selepas saya berbuat sprti yg d suruh saya dpt melihat susuk tubuh seorg lelaki yg sedang duduk smbil berwirid dlm pakaian berjubah putih bersih n segak susuk badannye serta wajahnye yg sangat molek putih bersih tanpa sebarang cacat cela... wajah lelaki tersebut tanpa sebarang misai n janggut juga tanpa sebarang rambut di kepala... dia hanya tunduk apabila melihat saya... apabila azan subuh di dalam masjid tersebut saya terjaga n di tempat saya juga azan subuh pada masa yg sama...

Anonymous
6 February 2013 19:50

saya bermimpi melihat dua bulan di kiri dan kanan langit apa petandanye

Anonymous
7 February 2013 21:40

saya bermimpi tnggal 21, sebutkan kebaikan dan aku akan kembali padamu. Tu apa artinya?

Anonymous
13 February 2013 15:26

assalamu'alaikum wr.wb..
dalam mimpi saya,,ada seseorang yang mengajak saya dan memperlihatkan kepada saya tentang siksa kubur....artinya apa ya???

Anonymous
14 February 2013 06:20

Cbe usha kt luar ade ag x moto..?...klu ade mknenye mainan setan...

15 February 2013 10:23

Saya brmimpi melihat rakan sekerja saye lelaki mengikat rakan sekerja saya permpuan di almari dan membawa almari itu dengan sebuah motokar tayar 3 keluar dari bangunan kerja. Time mimpi tu pukol 5.15pagi.. Boleh hurai kan??

Anonymous
16 February 2013 13:21

sya mimpi menangkap ikan di kolam dengn tangn kosong artinya ap?

Anonymous
17 February 2013 02:42

Saya bermimpi membersihkan ibu yang sudah buang air besar,sedangkan kaka saya mandiin ibu tp dia gak mau bersihkan pas kotoran nya,apa ya maksud dari mimpi ini?

Anonymous
18 February 2013 00:13

Saye mimpi org yg saye suke senyum kt saye slps saye solat hajat. Adakah ini satu alamat? Ape alamatnye?

Anonymous
19 February 2013 18:32

Maknenye motor awk tidak ada hutang lg

Anonymous
19 February 2013 18:36

Tidak ada mkne sama skali sbb sye pernah bermimpi pocong 3 mlm juga dan tmpt itu la yg sye selalu ulang alik

Anonymous
19 February 2013 18:41

Memperbnykn mintak panjang umur

Anonymous
19 February 2013 18:43

Cita2 awk terlalu tinggi.berbaik sangka la pd Allah sentiasa

Anonymous
25 February 2013 20:55

Ertinya awak didampingi jin, cepat cepat lindungi diri anda dgn surah slquran dan jgn tinggalkan solat.

Anonymous
26 February 2013 22:22

sy bermimpi hampir dirogol oleh ank saudara sy sdr,2x pernah mimpi mcm ni..ape maksudnya?

Anonymous
27 February 2013 22:59

Assalamualaikum. . . masa umur saya 15 tahun, saya baca article tentang Imam Mahdi dan malam tu saya termimpi saya menyandar pokok/batu(saya x pastilah). Pastu da seorang dtg. Satu badan dia bercahaya. Dia bertanya arah saya, "siapakah Imam Mahdi?". . .

mungkin mimpi itu satu kebetulan semasa saya baca tentang Imam Mahdi, tapi saya hanya ingin ambil tahu sahaja.

28 February 2013 08:10

@ChENTa aIN ada gangguan

4 March 2013 01:52

Salam..sbenarnya mungkin itulah nur hidayah yg dah Allah SWT berikan pada awak..sy pon slalu dpt mimpi mengji..menulis..and mcmcm lg ayat al quran..then sy akan tgk balik dlm al quran terjemahan..mesti mengena ngan situasi yg sy alami..wallahualam

4 March 2013 01:53

Alhamdulillah..rezeki awak..

4 March 2013 01:53

Salam..sbenarnya mungkin itulah nur hidayah yg dah Allah SWT berikan pada awak..sy pon slalu dpt mimpi mengji..menulis..and mcmcm lg ayat al quran..then sy akan tgk balik dlm al quran terjemahan..mesti mengena ngan situasi yg sy alami..wallahualam

Anonymous
4 March 2013 10:19

aku bermimpi memakai baju teman apa yah arti dari mimpi tersebut

Anonymous
4 March 2013 16:16

sudah 2 hari bturut2 saya bermimpi berkawin dgn org yg saya x pernah kenali langsung .
Dan dalam mimpi tue kami bahagia sgat ..
Apa kha maksud mimpi tue ?

Anonymous
4 March 2013 16:17

sudah 2 hari bturut2 saya bermimpi berkawin dgn org yg saya x pernah kenali langsung .
Dan dalam mimpi tue kami bahagia sgat ..
Apa kha maksud mimpi tue ?

Anonymous
6 March 2013 17:02

Salam..sy pernah bermimpi kekasih sy berkahwin dgn sy tetapi sy isteri ke4 dia..ade mksud yg tersirat ke?

Anonymous
12 March 2013 11:42

saya mimpi di kejar 3 ekor anjing kemudian saya ambil salah sekor lalu saya dukung.sampai di rumah saya terus solat

14 March 2013 07:43

saya bermimpi teman saya menikah dengan tunangan saya.
apa artinya?

Anonymous
28 March 2013 21:56

asalamualaikum..sy bermimpi..sy brada d pdang pasir..dlm keadaan langit gelap n pnuh petir bwrna merah..sy d sapa " ya marhaban" bila melihat ke atas..sy trlihat cahaya yg ada tulisan ayat al- quran..lalu " bnda trsebut jatuh ke tanah.. meratakn gunung dn bukit.. lalu mncul 1 cahaya..mulut sy trus mgatakn "nur" .. "nur" itu brjln ke arh sy..smbil mgajar sy sesuatu.. mimpi ne tyme bulan ramadhan..

28 March 2013 22:53

aslmkm...sye pernah b'mimpi yg sye smpat mngucap 2 kalimat sahadat sblm mnghmbus kn nfas yg t'akhir & slpas itu sye pergi ke suatu tempat yg byk org yg b'pkain putih yg aurat nya t'tutup rapi & pda msa yg sma ,ada stu pntu yg besar yg mngluarkn chaya yg trang benderang slps itu sye seolah2 menemui allah...(duduk scra sopan dgn pnh tawaduk...)mse tu sye tk nmpak cma chya yg sgt trang benderang...klau blh tlg tafsir kn...

28 March 2013 22:54

aslmkm...sye pernah b'mimpi yg sye smpat mngucap 2 kalimat sahadat sblm mnghmbus kn nfas yg t'akhir & slpas itu sye pergi ke suatu tempat yg byk org yg b'pkain putih yg aurat nya t'tutup rapi & pda msa yg sma ,ada stu pntu yg besar yg mngluarkn chaya yg trang benderang slps itu sye seolah2 menemui allah...(duduk scra sopan dgn pnh tawaduk...)mse tu sye tk nmpak cma chya yg sgt trang benderang...klau blh tlg tafsir kn...

Anonymous
30 March 2013 20:29

Salam..,saya selalu bermimpi sy sdang brmain sukan,.sedanh ditonton oleh orang ramai,.tiba2 sy sedar bahawa sy dlm keadaan berbogel apekah maksudnye yer,,??

Anonymous
30 March 2013 20:35

Salam,.sy slalu bermimpi,.kerap bermimpi sy berada di rumah tok sy,,.sy prgi jln2 tpi pantai,..tibe2 mari ombak yg begitu besar dan tibe2 pantai tersebut condong 45 darjah,.dan pasir2 tersebut terus gelincir ke dlm laut,.dn membuatkan sukar untuk lari masuk ke dlm rumah tok sy,.dlm laut trsbut pnuh dgn ikan jerung,.kdang2 sy trslamat dan smpat masuk ke dlm rumah tok sy dan kdang2 sy trmasuk ke dalam laut dn terus terjaga,.sy mintk tlg ngat,.sape yng tau mksud mimpi ini tlg bgtau,.sbb sy kerap alami mimpi ini,,,

Anonymous
30 March 2013 20:37

Salam..sye sering bermimpi tentang seorang lelaki yg langsung tidak sye kenali..kami kelihatan sgt bahagia dlm mimpi itu..tetapi sye tidak pernah melihat wajahnyer..wajahnyer seolah-olah terlindung..apabila bangun sye langsung tidak ingat paras rupa nyer..sudah byk kali bermimpi ttg dye..adakah dye bakal suami sye?

6 April 2013 22:35

Salam, ibu saya bermimpi melihat sebuah rumah buruk. Bila dipegang kayu rumah buruk tersebut terus hancur berderai. Dalam rumah buruk itu terdapat 3 keping syiling lama. Yang peliknya, ibu saya pergi ke rumah tersebut dengan datuk saudara saya yang telah lama meninggal dunia. Ibu saya tidak bercakap apa2 dengan arwah. Akan tetapi arwah ada memberitahunya sesuatu. Tetapi ibu saya telah terlupa apa yang diucapkannya. Ibu saya mengalami mimpi yang sama sebanyak 3 kali hingga kini. Apakah maksud mimpi ini? Harap kalian dapat membantu. Semoga ibu saya dan keluarga kami dijauhi dari segala musibah. Nauzubillah...

Anonymous
7 April 2013 02:21

Assalamualaikum...
Kwn sy bermimpi yg sy sentiasa ada d sisinya n kami hampir melakukan persetubuhan. Tiba2 ada polis dtg dan dia berlari menuju masuk ke dlm kereta. Bila dia toleh ke belakang, terdpt mercun dlm kereta tu. Rupa2nya kereta tu kepunyaan ayahnya. Apa maksud mimpi tu?

7 April 2013 08:27

saya bermimpi ayah saya membeli motor baru...apa kah makna nya?

7 April 2013 08:29

saya bermimpi ayah saya membeli motor baru..apa kah makna nya?

7 April 2013 14:49

Saya bermimpi melihat wajah saya bercahaya dan saya berjalan di temani 3 orang yang membawa saya ke liang lahat..

7 April 2013 14:52

Saya sebelumnya juga mimpi melihat barang-barang peninggalan rasulullah di museum

8 April 2013 11:26

Sy b'mpi mlht diri sy sndiri mati/mninggal dunia menggunakan jass lalu dmsukkan kekubur namun sy jg mlht diri sy hidip lg brgaul dengan teman2 krja sy,tlng djlskan

20 April 2013 13:08

Assalammualaikum.saya bermimpi saya mengandung.tetapi ustaz.apa yang peliknya dalam mimpi itu sepatutnya saya melahirkan pada hari isnin.tapi perkara itu tidak terjadi.sewaktu saya ingin ke hospital.saya telah tersesat dan terjumpa bangunan yang lain...bila ditanya pada orang yang berada disitu...mereka menunjukkan bangunan yang harus melalui kubur-kubur yang keadaannya menurun seperti menuruni bukit.apabila pergi ke sana.ternyata salah lagi..saya tidak b'putus asa dan terus mencari hospital..akhirnya saya menjumpai hospital tersebut.tapi saya tetap tidak boleh melahirkan.apabila pegang diperut.saya rasa denyutan jantung bayi itu..apakah sebenarnya maksud mimpi ini ustaz

27 April 2013 09:55

bagaimana klo bermimpi melihat hari kiamat

27 April 2013 09:57

bagaiman klo bermimpi melihat hari kiamat

Anonymous
28 April 2013 09:28

Assalamualaikum.. Sy brmimpi didatangi oleh ibu kpd teman llaki sy.. Pda ketika itu,dia memegang erat tangan sy,mengusap tgn sy dan kemudiannya menangis.. Apakah maksd mimpi sy?

Anonymous
3 May 2013 12:10

Saya bermimpi badan sy penuh berjerawat dan berlubang.apa tandanye??

17 May 2013 12:25

SAYA BERMIMPI SAYA BERSAMA 2 ORANG KAKAK DAN ADIK BERHENTI DI SEBUAH RUMAH, SAYA KELUAR DARI KERETA DAN MELETAKKAN SEORANG BAYI DI TEMPAT DUDUK KERETA...PINTU KERETA TERBUKA......TIBA-TIBA ADA SEEKOR ANJING HITAM MUNCUL DAN MENGGONGGONG KEPALA ABYI ITU LALU MEMBAWA PERGI........SAYA BERLARI MENGEJAR ANJING ITU.......TIBA DIPERSIMPANGAN SAYA MELIHAT ANJING ITU DUDUK DIDEPAN BAYI ITU SAMBIL MEMERHATIKAN BAYI ITU........APAKAH MAKSUD MIMPI SAYA INI.........

17 May 2013 12:27

SAYA BERMIMPI SAYA BERSAMA 2 ORANG KAKAK DAN ADIK BERHENTI DI SEBUAH RUMAH, SAYA KELUAR DARI KERETA DAN MELETAKKAN SEORANG BAYI DI TEMPAT DUDUK KERETA...PINTU KERETA TERBUKA......TIBA-TIBA ADA SEEKOR ANJING HITAM MUNCUL DAN MENGGONGGONG KEPALA ABYI ITU LALU MEMBAWA PERGI........SAYA BERLARI MENGEJAR ANJING ITU.......TIBA DIPERSIMPANGAN SAYA MELIHAT ANJING ITU DUDUK DIDEPAN BAYI ITU SAMBIL MEMERHATIKAN BAYI ITU........APAKAH MAKSUD MIMPI SAYA INI.........

Anonymous
18 May 2013 10:10

Assalamualaikum..
Saya bermimpi parents saya bercerai..dah 2x..what does it mean?

Anonymous
19 May 2013 13:44

assalamualaikum.. tuan, tolong tafsirkan apakah makna, saya bermimpi, kereta saya timpa batu sehingga remuk dan jadi nipis..
(abgzex@yahoo.com)

19 May 2013 13:48

assalamualaikum.. tuan, tolong tafsirkan apakah makna, saya bermimpi, kereta saya timpa batu sehingga remuk dan jadi nipis..
(abgzex@yahoo.com)
(abgzex@gmail.com)

19 May 2013 13:49

assalamualaikum.. tuan, tolong tafsirkan apakah makna, saya bermimpi, kereta saya timpa batu sehingga remuk dan jadi nipis..
(abgzex@yahoo.com)

19 May 2013 13:49

assalamualaikum.. tuan, tolong tafsirkan apakah makna, saya bermimpi, kereta saya timpa batu sehingga remuk dan jadi nipis..
(abgzex@yahoo.com)

29 May 2013 13:38

Assalamualaikum wr.wb
kalau boleh tau,
kira2 bgaimana ya, kalau teman saya memimpikan sya lulus pada salah sebuah kompetisi (SBMPTN 2013).
dan saat itu jga ternyta sya jga rencana daftar juga di slh stu Universutas yg ad di kota Yogyakarta, n skrng sdah terdaftar, sebab teman sya ktanya ''Saya memimpikan kamu lulus d Yogyakarta. bru cara bacaranya, yakin skali, bahkan dia bilng sya mau ambil slah stu jrusan d sna. apakah sya hrus percaya atau gmna?? terima ksih ats jwabannya.

29 May 2013 13:39

Assalamualaikum wr.wb
kalau boleh tau,
kira2 bgaimana ya, kalau teman saya memimpikan sya lulus pada salah sebuah kompetisi (SBMPTN 2013).
dan saat itu jga ternyta sya jga rencana daftar juga di slh stu Universutas yg ad di kota Yogyakarta, n skrng sdah terdaftar, sebab teman sya ktanya ''Saya memimpikan kamu lulus d Yogyakarta. bru cara bacaranya, yakin skali, bahkan dia bilng sya mau ambil slah stu jrusan d sna. apakah sya hrus percaya atau gmna?? terima ksih ats jwabannya.

29 May 2013 13:39

Assalamualaikum wr.wb
kalau boleh tau,
kira2 bgaimana ya, kalau teman saya memimpikan sya lulus pada salah sebuah kompetisi (SBMPTN 2013).
dan saat itu jga ternyta sya jga rencana daftar juga di slh stu Universutas yg ad di kota Yogyakarta, n skrng sdah terdaftar, sebab teman sya ktanya ''Saya memimpikan kamu lulus d Yogyakarta. bru cara bacaranya, yakin skali, bahkan dia bilng sya mau ambil slah stu jrusan d sna. apakah sya hrus percaya atau gmna?? terima ksih ats jwabannya.

Anonymous
30 May 2013 10:22

mlm td sy bermimpi yg mahluk halus ska dekat sy....apa mksd nya?

Anonymous
1 June 2013 14:35

mimpi menerima sebuah buku dari arah kanan.

Anonymous
2 June 2013 11:35

sy ingt mimpi cmne

Anonymous
4 June 2013 03:38

Rrrr

4 June 2013 03:52

Jam 1:30am sy terjaga dari tidur..subhanallah..mimpi tu dihari pernikahan kami..keadaan seperti tegang dan terpksa..saya dengar ada ayat angkat sumpah entah dari mn.setelah imam dah sedia dan semua sudah ada, dia tb2 mengelak untuk akad nikah dan mengatakan sesuatu yang tak elok sehingga ayah saya menegurnya..sy terjga dr mimpi dan buat solat sunat istiqarah. Boleh tolong sy jelaskan.sy btl2 takut kerana sblm tdo sy amat merindui dia

Anonymous
7 June 2013 19:01

Assalamualaikum..malam tadi saya bermimpi saya sesak nafas..sambil itu saya mengucap syahadah..apakah tafsiran nya???minta dijawab...

Anonymous
7 June 2013 19:03

Assalamualaikum...saya seorang hamba allah yang mendapat mimpi sesek nafas sambil saya mengucap syahadah..apakah tafsiran yang mungkin sohih untuk mimpi ini ustaz???

8 June 2013 21:09

sy bermimpi langit rutuh,kmudian diikutu dengan bangunan runtuh,apa maksud mimpi sy ni?

Anonymous
10 June 2013 09:26

saya bermimpi mengislamkan orang apa artinya

Anonymous
17 June 2013 06:14

Salam.ssya bermimpi rumah ibu saya ada mscam kenduri rsya dan saya sibok mencari baju sesuai untuk dipakai.mak suruh ssya pakai baju oren.so saya pakai bsju hijau bunga oren.saya cafi baju melayu oren suami.saya terpaksa basuh dulu sebab kotor.suami terpaksa g solat hari raya pakai baju lain dulu apa mknanya mimpi saya.tolong

Anonymous
20 June 2013 22:35

saya mimpi tsunami....

Anonymous
21 June 2013 11:33

bermimpi rambut botak d tengah2.boleh tafsirkn?

21 June 2013 14:55

Jika bmimpi seekor ular warna hitam yg besar dtg dan beradu tenaga apakah maksudnya

23 June 2013 03:36

assalamualaikum..tumpang tanye.. tadi, sye bru je terjage sbb mimpi psl ade mayat berdiri tegak di depan sye dan terus menhilangkn dirinya dan sebelumnya, sye dapat mimpi yg sama jenis iaitu sye mimpi melihat mayat dalam keadaan yang gelap tanpa cahaya dan mayat itu memandang sye..apa maksud mimpi2 tersebut?? mohon balas

23 June 2013 03:39

assalamualaikum. tumpang tnye.. tadi, sye bru je mmpi psl mayat.. ada mayat yg sesdang berdri tegak di depan saya. dan sebelumnye saya juga dapat mimpi yg sama jenis iaitu sye melihat mayat di dalam gelap dan mayat itu sedang terbaring lengkap dengan kain kafan tetapi mayat itu bergerak dan memandang saya tanpa berkelip. apakah maksud mimpi saya tu?? harap balas

Anonymous
24 June 2013 11:46

Kerap kebelakangan saya mimpi jumpa nenek yg dah menunggal dan beraalam serta menangis pelok saya....apalah maksudnya. Tq

25 June 2013 18:55

saya bermimpi saye meninggalkan keluarga.... ape maksud nya??

Anonymous
5 July 2013 10:24

@Anonymous ...mimpi pasal saka kot...cuba check ..manelah tau ada benda2 mcm tu...kalau takde hanye mainan tido

zarin
9 July 2013 10:06

Klu kite mimpi kita bersama dgn llaki laen ape maksud dye ye??bkn dgn suami tp llki tu x nmpk muke...pastu selalu mimpi pompuan yg ganggu suami sy..ape mkne nye ia??sllu nmpk mke pompuan tu..

Iema_Frutty
11 July 2013 22:19

saya bermimpi saya memakai pakaian sekolah lengkap warna putih .. dan di dlm mimpi tu ada kwn2 memakai nye dan bersama saya .. apa mksud tu ?

Anonymous
15 July 2013 10:29

salam. saya bermimpi ,sebutir bintang yg sungguh besar telah jatuh kebumi dan dihadapan saya,sedikit dari serpihan bintang itu telah dapat saya pegang dan simpan.Apakah maksud mimpi saya itu?mohon sedikit keterangan.

Anonymous
15 July 2013 10:41

SALAM.....SAYA BERMIMPI, SEBUTIR BINTANG YG SUNGGUH BESAR TELAH JATUH KEBUMI, JATUHNYA BETUL-BETUL DIHADAPAN SAYA DAN SERPIHAN DARI BINTANG ITU TELAH DAPAT SAYA PEGANG DAN SIMPAN. MOHON SEDIKIT PENERANGAN MENGENAI MIMPI SAYA ITU. TERIMA-KASIH.

Anonymous
17 July 2013 10:50

Saya bermimpi pake celana kerja.,tpi pas mau d'kaitkan si kaitan celana Ωyå patah.,!!?!artinya pa tuh??

heni
21 July 2013 05:43

Saya bermimpi d teras rumah bnyk tamu. Tapi tamunya laki2 semua. Bhkan sampe ank kecilnya juga laki2. Yang anehnya saya mimpi yang sama persis dgn mmh saya di malam yang sama.....tolong d jelaskan apa itu artinya?..... Trimksih

heni
21 July 2013 05:43

Saya bermimpi d teras rumah bnyk tamu. Tapi tamunya laki2 semua. Bhkan sampe ank kecilnya juga laki2. Yang anehnya saya mimpi yang sama persis dgn mmh saya di malam yang sama.....tolong d jelaskan apa itu artinya?..... Trimksih

heni
21 July 2013 05:44

Saya bermimpi d teras rumah bnyk tamu. Tapi tamunya laki2 semua. Bhkan sampe ank kecilnya juga laki2. Yang anehnya saya mimpi yang sama persis dgn mmh saya di malam yang sama.....tolong d jelaskan apa itu artinya?..... Trimksih

heni
21 July 2013 05:48

Saya bermimpi d teras rumah bnyk tamu. Tapi tamunya laki2 semua. Bhkan sampe ank kecilnya juga laki2. Yang anehnya saya mimpi yang sama persis dgn mmh saya di malam yang sama.....tolong d jelaskan apa itu artinya?..... Trimksih

heni
21 July 2013 05:49

Saya bermimpi d teras rumah bnyk tamu. Tapi tamunya laki2 semua. Bhkan sampe ank kecilnya juga laki2. Yang anehnya saya mimpi yang sama persis dgn mmh saya di malam yang sama.....tolong d jelaskan apa itu artinya?..... Trimksih

Anonymous
22 July 2013 22:07

Syukur alhmdulillah.. Sudah sya tgk balik dlm al quran, terjemahan nya sdh sya fahami.. Ttg tentera bergajah.. Sya selalu amalkan sblm sya pegi kerja.. Alhamdulillah.. Selamat semuanya hingga skg dgn izinnya.. utk mkluman jgk, sya seorang anggota PDRM..

23 July 2013 15:45

saya bermimpi dibawa ke alam ruh. apa artinya?

27 July 2013 16:58

Saya mimipi diajak jarah kekuburan sama uwa apa artinyh

Anonymous
28 July 2013 16:59

Sy bermimpi sy ingin btunang pd hari itu sy mncuba baju kebaya pd zaman dahulu bju ke3 sy mncuba baju itu blubang sedikit dketiak lalu sy mmbuka dan mnukar baju baru y cntik n elok...apakh maksud mmpi sy itu?

Anonymous
30 July 2013 12:25

saya mimpi,saya tetiba suka kat orang yang saya tak suka dan dia jadi hensem plak...apa maknenya..

Anonymous
31 July 2013 04:19

Asalamualaikum..sy brmimpi mnemui Allah s.w.t ...pda bulan ramadhan..stiap bulan ramdhan sy pasti brmimpi yg plik..stiap hari..sbilangan kcil mimpi sy..psti ada dlm tfsiran..sbhgian bsar xda dlm tafsiran...sy slalu mimpi brada dlm kumpulan llki brbju putih..ada d antra mreka yg serbannya besar..smtimes sy tkt utk tdo bla bln.ramadhan..seolah2 mimpi mgjar sy...

Anonymous
1 August 2013 18:47

saya bermimpi saya dipeluk oleh org yg saya suka dlm hujan.....apakah maksud mimpi itu?

Anonymous
2 August 2013 08:12

saya mimpi di gigit lipan bsar apa maksudnya

Anonymous
6 August 2013 12:31

Mimpi terbakar ?

Anonymous
8 August 2013 23:51

Assalam-Apakah maksud saya menunaikan solat depan kaabah di masjidil haram. Kemudian mimpi bersalam dengan orang ramai. T.Kasih.

Anonymous
19 August 2013 01:51

Assalammualaikum, saya bermimpi , saya menabur bunga di atas kubur arwah nenek saya yang baru sahaja meninggal. Maksudnya?

Anonymous
19 August 2013 02:28

@mohd

Anonymous
19 August 2013 02:30

Salam...Q pernah mimpi ketemu sama orang y Q sayank Q merasa bahagia tp dia ko'malah diam saja

20 August 2013 20:56

Saya brmimpi menggendong anak lki", tp pakaian saya putih sayangnya tdk menutupi semua aurat.....
Terusnya berlayar menggunakan perahu...dan di langit ku lihat bidadari mrlayang-layang.....
....
Pertanda apa tuh...????

Anonymous
21 August 2013 12:36

Assalamualaikum, sye nak tau ape maksudnye sye melihat kapal terbang terhempas btul2 kat depan mata sye dan kmudian brlaku peperangan dan pada masa tu sye lari balik ke rumah utk selamatkan abg sye..

27 August 2013 07:35

Pelbagai komen mimpi yang dialami dan ada diantara tafsir
mimpi

yang dikongsikan oleh admin. Memang bagus untuk digunakan sebagai panduan.

Pasti ada panduan mimpi menurut kaedah al-quran
yang boleh dijadikan panduan buat anda di sini.

Jika mimpi anda yang penuh barakah pasti ada ganjaran terselindung yang tak pasti akan datang dari mana.

Anonymous
8 September 2013 22:27

apa maksudnya mimpi pindah rumah tapi kit tak suka rumah tu..?? tolonglah jawab...

Anonymous
18 September 2013 16:58

Sy tdi pgi selepas subuh bermimpi mendengar suara org menggaji,kemudian dpn mata sy terlihat satu objek seperti manusia yg x kelihatan bntuk rupa dn rambutnya,seolah2 memakain jubah dn menutup kepalanya (šeperti pakaian iman besar mekkah) .tapi sy x dpt melīatnya dgn jelas kerna ianya berchaya seluru angota badan,,apa ka mksud mimpi tu.

18 September 2013 20:32

saya mimpi saya berada di sebuah hotel yang mewah bersama tunang saya,tetapi hotel itu dikelilingi kubur2 org islam,apakah maknanya mimpi tersebut? siapa boleh tafisrkan mimpi saya itu?

18 September 2013 20:35

saya mimpi saya berada di sebuah hotel mewah bersama tunangan saya dan rakannya,tetapi suasana disekeliling hotel itu sunyi dan seluruh kawasan hotel itu dikelilingi kubur2 oran islam,apakah maksud mimpi tersebut?

18 September 2013 20:35

saya mimpi saya berada di sebuah hotel yang mewah bersama tunang saya,tetapi hotel itu dikelilingi kubur2 org islam,apakah maknanya mimpi tersebut? siapa boleh tafisrkan mimpi saya itu?

Anonymous
4 October 2013 01:36

istri saya mimpi"in saya(suaminya) memakai baju... arti nya apa ya??

Anonymous
7 October 2013 15:51

Sallam.. sy mmpi ad hmba allah yg bercahaya dtg kejut sy solat subuh.time tepat subuh. Apakah maksud nya?

Anonymous
10 October 2013 13:04

Assalamuálaikum admin...saya kerap bermimpi yg saya berada di medan peperangan dan terlibat sama dengan peperangan itu dan setiap peperangan saya akan menggunakan senjata yg sama (sniper). apakah maksudnya.

Anonymous
15 October 2013 14:14

sy sllu bermimpi kanak2,kdg2 knak 2 comel sgt kdg2 sy megendong nya apa mksud nya?.

17 October 2013 11:58

Emak saya bermimpi melihat mangkuk tandas dan banyak najis , sudah setiap hari dia bermimpi begitu , apa kha tanda itu? .

Anonymous
19 October 2013 16:10

sy mmpi minum arak..apa maksodnye?..

Anonymous
20 October 2013 11:22

sy mmpi diciunm ppuan yg sbya dgn sy. tp sy ni ppuan. ayoo

Anonymous
22 October 2013 22:38

saya mimpi kedua ibubapa sy mnjadi hitam dan ditutupi kain putih y nipis... apakah ertinya....

24 October 2013 09:19

Kalau mimpi melihat seseorang menyerupai suami apa maksunya ya?

24 October 2013 09:21

Apa maksudnya mimpi seseorang menyerupai suami?

31 October 2013 23:13

assalammualaikum ..,sya ada mendapat mimpi semasa sy sedang tidur ditempat kerja ..ular hitam dalam kotak kemudian dia menjalar pergi tanpa mematuk sy..???

mendapat anak lelaki

Anonymous
8 November 2013 13:14

Ape mkne mpi suami curang...sye mimpi lg bbrapa minit nk azan..

Anonymous
8 November 2013 14:07

klu bermimpi membayar mkan dgn menggunakan wang syiling,maknanye apa???

12 November 2013 05:24

saya bermimpi ayah saya membaca al'quran ketika sy sedang tdo

12 November 2013 05:26

bermimpi ayah saya pmembaca al'quran kepada saya ketika sedang tdur.

zul
17 November 2013 23:39

sy bermimpi rambut sy beruban

Anonymous
19 November 2013 20:17

apakah tanda saya bermimpi, ada hamba allah sedekah wang rm1000 di surau.

20 November 2013 02:58

Apa maksudnya klo mimpi bersetubuh tp tersedar buka mata ada sosok tubuh perempuan bogel dudukk atas kemaluan dalam beberapa saat ja ia menghilang seperti kabus

20 November 2013 03:17

Saya pernah mimpi saya ditengah2 laut diatas jambatan panjang saya seorang bersilat sambil mulut berzikir la ila ha illalah melawan beribu peremuan yg kluar dari dlm laut dari kanan dan kiri rupa perempuan tu cantik separuh bogel gigi cam gigi ikan piranha tajam telinga cam sirip tepi insang ikan mulanya habis semuanya saya bantai dapat peluk sekor saya kalah ngan nafsu apa maksud mimpi tu

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by TERBAIK.my - Info Terkini, Isu semasa, Hiburan, Tips dan Ilmiah

Post a Comment

 
Support : Web media TERBAIK.my
Copyright © 2012. Terbaik.my - All Rights Reserved
Published by Mas Template Sememangnya hanya yang TERBAIK!